Monday, November 10, 2014

Supplemen Dan Penyusuan Bayi



Lapar laa...nak nyusu..
Seandainya anda mengambil supplemen untuk tujuan penyusuan, perlulah di fahami bahawa vitamin bukanlah salah satu cara membanyakkan susu ibu. Vitamin diambil demi memastikan tubuh ibu sentiasa sihat, bertenaga, ceria dan terus bersemangat serta secara langsung mampu membekalkan susu ibu kepada si manja.

Kejayaan penyusuan antaranya adalah bergantung kepada kesihatan ibu. Konsep penyusuan antaranya adalah bergantung kepada kesihatan ibu. Konsep asas penyusuan perlu difahami terlebih dahulu iaitu:

KEBIH KERAP BAYI DISUSUKAN ATAU LEBIH KERAP SESI PERAHAN, MAKA LEBIH BANYAK SUSU DI HASILKAN.
  • Si ibu kerap menyusukan bayi secara langsung atau bagi ibu yang berkerjaya, membuat sesi perahan yang konsisten setiap 3jam atau tidak lebih dari itu.
  • Si ibu memastikan pengambilan air yang seimbang dan secukupnya setiap hari iaitu tidak kurang dari 3 liter sehari dan memastikan dirinya mengambil makanan seimbang dalam menjayakan penyusuan lengkap buat si manja.
  • Si ibu juga digalakkan mendekatkan diri dengan Pencipta demi memastikan keseimbangan keperluan rohani dan jasmani dititikberatkan.
Sekiranya anda nak…
-Bertenaga sepanjang hari,
-Tak nak cepat lapar,
-Susu pekat supaya anak cepat kenyang.
-Mencantikkan kulit Ibu.

BOLEH CUBA SET PENYUSUAN (BASIC) yang kami syorkan dan ianya terdiri daripada:
  • (Set 1) ESP+ALFALFA+OSTEOMATRIX
  • (Set 2) ESP+ALFALFA
Fungsi setiap prodk diringkas kan seperti berikut:

1) ESP untuk top-up kekurangan protein di dalam diet anda. Walaupun kita makan ikan, ayam, daging dan macam-macam lagi, kebiasaannya protein tersebut sebahagian besar terurai apabila dimasak.

Disebabkan ESP kaya dengan protein, ia bukan sahaja membanyakkan susu. ESP juga membantu mengekalkan tenaga, lambatkan rasa lapar dan mencantikkan kulit.

2) Alfalfa berfungsi sebagai Milk Booster. Alfalfa juga merupakan supplemen kewanitaan yang hebat kerana membantu merawat masalah keputihan disamping mengetatkan rahim.

3) Ostematrix berfungsi sebagai supplemen kalsium kerana kekurangan kalsium boleh memberikan impak secara direct terhadap penghasilan susu. Ibu yang menyusu memerlukan sekurang-kurangnya 1000mg kalsium sehari.

*credit to Diary of Muhammad*



Sekira berminat untuk mendapatkan SET PENYUSUAN ASAS atau produk Shaklee yang lain dengan harga istimewa, silalah email saya di 

"PREVENTION IS BETTER THAN CURE"

No comments: